Mijn naam is Jesper Schoonen

Sinds mijn bijbaan in de supermarkt heb ik een passie voor consumer goods, retail en shopper gedrag.

Ruim 7 jaar heb ik op de winkelvloer gewerkt. Eerst als vakkenvuller, daarna als assistent supermarktmanager. Die bijbaan hield mij bezig en riep veel vragen bij me op. Waarom kiezen de mensen voor deze winkel? Waarom kiezen ze voor bepaalde merken? Is het de prijs? De plek op het schap? Of een impuls omdat men er ‘toevallig’ tegen aan loopt?

Deze interesses hebben mij na de studie de levensmiddelen wereld in getrokken. Sinds 2008 heb ik mogen werken voor fabrikanten met merken welke een rol spelen in het dagelijks leven van mensen. Dit heeft mij een brede FMCG-professional gemaakt met ervaring in zowel retail als out-of-home. En van trade marketing management tot account management.

Na 11 jaar bij mooie bedrijven gewerkt te hebben als Coca-Cola European Partners, Mondelēz en Accenture heb ik in 2017 SCHERP Consulting & Management opgericht. Met SCHERP bied ik zowel consulting als interim oplossingen op het gebied van category management, trade marketing en procesoptimalisatie.

In mijn werk ben ik altijd scherp op kansen om afzet en winst te maximaliseren. Mijn manier van werken is gestructureerd en fact based. Het gezamenlijk boeken van progressie en het daaruit volgende resultaat geven mij energie.

Naast mijn werk houd ik van sport en maak ik graag mooie reizen met mijn vrouw en dochter.